2010-06-23
 19:22:49

Mamma var där

Tid har förflutit sen förra inlägget, tid som har spenderats på bästa sätt så att bloggen har försummats. Med andra ord, jag har valt livet. Sen sist har det inte hänt så omvälvande saker, jag har mer levt. S har firats med födelsedagsfika, powerwalken har återintroduserats i mitt liv, A har fått ge mig en massage i utbyte mot tigerkaka och släkten har utökats med en lite Kellie.

I fredags tog jag och S tåget till Sthlm för att njuta en hel helg, ingen hets eller så. Började inte allt för väl då vi höll på att blåsa och regna bort när vi va på väg till lägenheten. Men efter lite fix var vi fit for fight igen. Mötte upp S syrra och gled mot Vapiano i Gamla Stan. Daiquiris, vin & pasta avnjöts tillsammans med en massa snicksnackande. Mötte upp en vän till systern och styrde stegen mot O´Learys för att se lite högklassig fotboll, tänkte vi. Tji vad vi fick. En otroligt kass match av England, nästan så att man skäms.

Lördagen gick onekligen i bröllopets tecken, konstigt va. Började morgonen med en lyxfrukost och uppsnacket inför bröllopet på TV. Vi tog en underbar promenad in till stan och jag fick se en helt annan sida av Stockholm, en dag ska jag bo där. Vi började upptäckandet vid Norrbro och tog oss in till Kungsan där vi strosade runt och hamnade på en mysig uteservering till sist. En lunch i solen gjorde gott. Där efter tog vi oss tillbaka till Norrbro där det fanns en storbildsskärm som visade bröllopet. Vi tog plats och väntade och sen började det. Vilken stämning det va där, folk jublade, hurrade och apploderade :). Jag kan ärligt säga att jag blev rörd i ögat ett antal gånger. Det bara strålade kärlek om V & D, hon fick äntligen sin prins. Det är ballt att välja KÄRLEKEN. Vi stod kvar och väntade på kortegen och fick en lite skymt av dem innan de snabbt var förbi. Det som imponerade mest var nästan Säpojoggen ;). Vi traskade hem och tittade på bröllopssändningarna på TV medans vi käkade och pälsade på oss mer kläder. Kvällen spenderade vi i Kungsan och tittade på "Bröllopsfesten" som TV4 sände. Underbart att bara njuta av trevligt sällis och titta på folk. När vi kom hem kollade vi givetvis på TV sändningarna igen, var ju bara tvugna att se bröllopsvalsen :).

Söndagen bjöd på sovmorgon innan det blev lyxfrulle igen, S syrra hon kan hon. Det blev lite tårar till morgonkaffet för alla tre när de visade D´s underbara tal till V. Ge mig en karl som honom. Men efter allt snack om bröllop så stod de nog alla lite upp i halsen. Med andra ord så var den obotliga romantikern i mig tillfälligt nöjd. S och jag lyckades med bedriften att köra en turboshoppingrunda på vägen till stationen, OS mästare i shopping eller hur va de nu igen ;). Kom hem och tyckte allt att det var lite skönt att lämna bröllopet bakom mig och vara tillbaka i VM-bubblan. Blev dock väldigt besviken på Elfenbenskusten, trodde de skulle prestera mer.

I måndags gjorde jag första dagen på sommarjobbet, härligt att vara tillbaka på banken men svårt att inse att jag ska göra samma sak i två månader. Kvällen spenderades med älskade vänner. Skönt att träffas alla innan vissa åker iväg på semester och andra uppslukas av jobb. Energipåfyllning var rätt ord. I går var första dagen jag stod helt själv i kassan på banken och i mina ögon så gick det bra. Det kännes bra och kassan stämde när den räknades efter stängning, inte så mycket att klaga på med andra ord. Idag blev det en lunchdejt i solen och det var skönt. Skönt att träffa någon som man kan vara med och det kan vara tyst utan att det blir obekvämt. Bara vara och känna sig trygg utan pressen att prestera något, balsam för själen. Njöt av solstrålarna som träffade mitt ansikte och hoppas på att de blev några fräknar. Eftermiddagen gick tokfort och helt plötsligt var banken stängd och allt var bommat och klart. Ikväll blir de kvällsmys med S och ev E, fotboll och äppelkaka. Mums.

2010-06-15
 20:01:13

Latmask

Semestern är här och latmasken i mig har vaknat till liv. Det behövdes bara två dagars total ledighet utan tankar på en massa måsten och en bestämd mat-och-sov klocka har infunnit sig. Går runt som i en segiskoma mest hela tiden och slummrar till när det behövs ;). Sova lite här och var passar sig inte, även om det är underbart skönt.

Söndagen spenderades på GoldenHill tillsammans med S och lilla Majken. Vi solade lite och snackade en massa skit. Tog med oss Majken på en prommis till Korre och det var nog i längsta laget för när vi kom hem somnade hon på direkten. Vi gjorde oss en barre och käkade innan vi intog fotöljerna för att titta lite fotboll. Råkade hända att även vi nappade lite ;). Blev lite lek och bus med Majken innan S päron kom hem och vi begav oss hem till vårat. Blev allt till att placera sig i soffan för lite mer fotboll och ännu en napp, latmasken som sagt :P. Trotts det flitiga nappandet somnades det ganska problemfritt på kvällen, hur nu det kan vara möjligt.

Gårdagen spenderades med ännu mer fotboll, de här börjar bli onormalt. Efter att ha sett alla matcher som gått hittills så är jag lite orolig över hur jag ska klara av att börja jobba 40 timmarsvecka nästa vecka och missa 1½ match om dagen... Gjorde även en insats mot latmasken igår och körde ett pass på friskis. Kan säga att det var otroligt skönt dock så imorgon får sig gymmet ett besök för lite cardio.

Dagen idag började med ett födelsedagssamtal till S som fyller twenty fucking three :). Skippade sången dock eftersom en morgonrosslig röst inte gör sig så bra. Softade i soffan och styrde upp lägenheten och planerade inför helgen då kungliga hufudstaden får sig ett litet besök med min partner in crime. När det närmade sig matchdags trippade jag hem till A för en eftermiddag i trevligt sällskap med två matcher. Hade höga förväntningar på Portugal-Elfenbenskusten men det blev ett platt fall. Mer svängningar och härliga uppspel tack. Får väl lägga över förväntningarna på Brassarna nu inför kvällens match. Nu blir det off to S för födelsedagsfika och match.

Sötast idag - stövlarna gjorde min dag (:

2010-06-13
 10:18:07

Tiden går fort

när man har roligt eller iallafall när man har mycket att göra :P. De senaste veckorna har bara svichat förbi med slutspurt i skolan, roliga aktiviteter och några dagar på banken.

Under veckorna som gått har uppsatsen lämnats in och slutseminarium har avverkats. Det gick i mina ögon över förväntan. Hade förväntat en sågning nere vid fotknölarna men den förekomm inte. Självklart fick vi göra vissa ändringar men det var mest förtydliganden, vilket var snabbt åtgärdat. Har även hunnit med en korpenmatch och biokväll i trevligt sällskap. Underbart när det finns människor som ger positiv energi som får en att sova som en liten gris. Har även gjort en kväll på Kåren tillsammans med mina bästaste brudar. Det var en kväll som innehöll allt och lite till. Öl, vin, cider, sangria, drinkar och en massa dans. Precis som det ska vara i mina ögon :). Sen var man ju inte i tiptop form dagen efter, men det kan man ju inte alltid vara :P.

Veckan har bjudit på två semesterdagar och tre jobbdagar, en perfekt combo i mina ögon. Semesterdagarna har spenderats med att lata sig. Efter en tuff termin så får man det. Jobbdagarna har spenderats på banken under upplärning och det har gått prima. Härliga jobbisar som man kan fråga och som jag trivs med. I fredags var det studenten och vi hade första parkett utan att behöva frysa vilket var väldigt trevligt. Hann precis hem till avsparken i VM´s första match, det gjorde nästan min dag. Gårdagen spenderades i en soffa nära mig med en massa fotboll, innan Juli är slut kommer det spruta ut fotbollar ur mina öron :P. Igår blev jag dock otroligt besviken på England, att de inte klarar av att fostra vettiga målvakter är ett under.

Dagen idag är snudd på oskriven. Vakinade tidigt och låg och drog mig i sängen ett bra tag. Sen har veckan planerats och lägenheten röjts upp. Resten av dagen blir till att spendera på GoldenHill som hundvakt i solen och med lite fotboll. Danke schön säger vi till det.


Minnen för livet i ett axplock