2010-10-26
 19:33:32

Don´t stop believin´

Förra veckan rusade förbi, som vanligt verkar det som. Veckan bestod av en hel massa plugg och fotboll. Konsrigt när det är CL vecka ;). Och äntligen visade kanal 10 lite vettig fotboll vilket vi älskar. I slutet av veckan tappade jag stinget när de kom till plugget men de är bara att kämpa sig igenom det. Mindre än 12 veckor kvar nu.

I fredags fick jag äntligen spendera tid med älskade Emelie. Vi körde en klassisk S&E kväll, I love it. Jag blev upphämtad efter hennes jobb och så drog vi ut till Erikslund. Blev en vända på Nisses som resulterade i nya soffkuddar och en tavla som jag bara älskar. Har en lång lista på IKEA som ska betas av också innan hemmet är redo för en mysig vinter. Det känns verkligen som om jag boar in mig för vintern. Det har rensats och fixats och donats och shoppats. Och shopping gillar jag ju :P. Blev en klassisk middag på MAX för oss två, mötte även upp två av E´s vänner från Fagersta också. Självklart blev det Idolkväll med allt vad det innebär. Så trevligt med en massa skratt, snack och självklart youtube. Vad vore en kväll tillsammasn utan youtube lixom :).

Just a small town girl
Livin' in a lonely world
She took the midnight train going anywhere
Just a city boy
Born and raised in South Detroit
He took the midnight train going anywhere

Lördag och söndag bestod båda av massa plugg och en hel del fix. Hela lägenheten fick sig en ordentlig omgång, så välbehövligt, och garderoben fick även den en genomkörare. För att nytt ska få plats måste gammalt ut ;). Även plugget fick sig en genomkörare båda dagarna. Bara till att beta av det som finns att göra. Lördagen spenderade jag hemma hos Mami och Papi på GoldenHill. En massa häng framför stora TV:n, snack om allt mellan himmel och jord och mat såklart :P. Mötte upp S på kvällen och hade en riktigt härlig kväll. Självklart var vi tvugna att titta på "Så mycket bättre" bara för att se va de va. På nått vänster så gillade jag det, speciellt Petters tolkning av Sthlm i mitt <3. Sen blev det en av favoritfilmerna, Juno. Kan man annat än älska Michael Cera? Jag vill också ha en liten nörd ;). Söndagen blev också en dag fylld med plugg och fix. Drog en tidig uppstigning för att hinna med allt innan ManU´s match. Vilket var väldigt tur, för den här gången lyckades de hålla i ledningen ända in i slutet. Tack för det :). Resten av söndagen blev det ryggläge i soffan med de nya mjuka soffkuddarna och en massa ljus.

Måndag och ny vecka igår och den kickade vi igång med en hel dag i skolan och då menar ja verkligen hel, 9h för att vara exakt. Det pluggades, såldes böcker, söktes jobb, pluggades lite mer och hade projektlednings möte. Kan säga att jag somnade ovaggad igår och det lär bli samma idag. Har spenderat dagen med näsan i böckerna, igen :P. Blev även till att ta tag i diskberget och fixa matlåda inför imorgon. Jobb på bankis som gäller resten av veckan och jag klagar inte. Lönen förra månaden satt som en smäck och nu satsar vi på en till i samma klass.

Nya tavlan

Älsklingssoffan med nya kuddarna

Kvällens aktivitet



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: