2010-09-04
 13:30:34

Det där som kallas livet

Det där som kallades livet verkade komma emellan mig och bloggen den här veckan. Men jag klagar inte för den har varit full med vänner, vänner och åter vänner. Jag kan inte säga hur underbara vänner jag har som gör mig så förbannat glad och som jag hoppas blir lika glada av mig. Kärlek till er säger jag bara <3.

I måndags började skolan, sista terminen innan en magister i ekonomi. Vem hade kunnat tro de för några år sedan, men jag gillart. Som vanligt när en ny termin drar igång är förvirringen på topp och det tar lite mer än en vecka innan man får koll på läget så nu börjar jag få lite koll iallafall. Tisdagen spenderades med plugg och en trevlig lunch med Micke, diskuterade allt mellan skola och jobb och lite Bruce också. Tog en sväng förbi banken och kramade min Johannie innan jag begav mig hemåt. På kvällen blev det myskväll med S och E, lite kvällsfika och Fångarna på fortet :). Onsdagen spenderades även den med näsan i böckerna innan jag prioriterade mig själv. Blev 40 minuters pedikyr med massage och det var den bästa investeringen på länge. Den kommer jag göra om snart igen :). Mötte upp Olsson efter hennes jobb och tog en dejt på Kolgrillen med massa snack. Sen blev det hem till henne för vaniljbullar och té och ännu mera snack innan det var dags att cykla hem i natten. Torsdagen ägnades för ovanlgihetens skull åt plugg och lite allmänt hemmafix. Mötte upp Annisen med syster på kvällen för ett pass på friskis. Ett asbra pass men jag har ingen aning om vad som hände med mina stackars ben. Det va som om någon fyllde dem med cement och inte tyckte att jag skulle hoppa och studsa något mer, sjukt frustrerande. Men det blir nya tag nästa vecka med mer hopp och studs.

Igår var det fredag och jag var verkligen fredagshappy hela dagen, sjukt underbart med den känslan :). Spenderade förmiddagen i skolan med att plugga lite innan jag drog till banken och hälsade på mina fina jobbisar. Tog med mig Johannisen för en lunch på Kolgrillen och en massa uppdaterande. Förstår inte hur man kan bli så glad av någon man endast känt i några månader, men I like it :). Det blev en snabb repa på stan innan hon var tvungen att gå tillbaka till jobbet. Jag cyklade hem med solen i ansiktet och njöt i stora drag, för snart är den borta igen. EM-kval igår och självklart sjukt laddad för en helkväll. Spenderade den med S, hemmagjorda burgare, kladdkakemuffins och kaktussorbe. Det bjöds på en hel del sköna kommentarer från TVsoffan och ibland så kan man ju tro att vi pratar om något helt annat än vad vi gör ;P.

Lördag idag och en skön sådan. Dog dock imorse när klockan ringde och tyckte att jag skulle gå upp. Efter en del knorrande kom jag upp och då gick det av bara farten, kolla datorn, fixa frukost, plocka iordning och skruva upp en jalusi var gjort på ett kick. Sen blev det plugg vilket inte var det roligaste men jag fick till något iallafall och kan vara ledig imorgon :). Resten av lördagen är lite oskriven, ingen utgång för mig eftersom det är lite snuvigt och hängit men då är frågan om det är förfest häng eller om det blir en dejt med soffan hela kvällen. Time will tell.

Veckans bästa som går på repeat



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: