2010-09-12
 10:21:07

Grå söndag med lite glitter

Så va det söndag igen och veckan har ännu en gång bara sprungit ifrån mig, men vad gör det när den hade kunnat gå jättelångsamt och bara segat sig fram ;). Vad har hänt sen sist då? Hade introduktionsföreläsning på interkulturell kommunikation som tydligen hölls på engelska (!) och verkar vara lite småjobbig då det är ett PM utformad som en miniuppsats som ska skrivas. Trodde jag laggt det där med uppsatser bakom mig... Resten av veckan har varit fylld med plugg och vänner. Det har promenerats och hoppat och stutsat vilket ha varit enormt skönt, och mer ska det bli. Lite EM-kval och Idol-kvällar har också avverkats.

Fredagsplanen var ju en fab kväll med Johanna och allt började bra, lr bra o bra med att Johanna gick av bussen på fel hållplats trots tydlig beskrivning ;). Men tillslut så blev det rätt. Härjade runt på ICA ett tag och köpte bland annat is, vilket va en nyhet för mig. Promenerade hem till mig och softade lite innan vi tog en prommis till favvis pizzerian. Lite mat i magen och vi var redo att kicka igång kvällen. Duschande, fixande och donande med en drink i handen, men sen tog det stopp :(. Blev otroligt illamående av någon konstig anledning. Kändes som ingen bra idé att dra hit grabbarna så Johanna drog dit och jag gick och la mig och hoppades på att illamåendet skulle försvinna. Vilket det inte gjorde :(. Hela dagen igår gick det fram och tillbaka, så jävla drygt. Men gjorde någonting bra av min lördag iallafall. Spenderade dagen i soffan med att kika på alla serier som jag missat i veckan innan det blev till att styra upp sig själv och dra på ManU´s match. Åkte ner på stan och mötte upp mina älsklins flickor alla kategorier, Anna, Fian & Jä. Så underbart att se alla på samma gång, brukar vara en svår bedrift ;). Snicksnackade bort 2½ timme utan problem och det kändes i hjärtat när vi skildes åt. Ett hjärta varmt av massa skratt med samtidigt ledsset då man inte vet när man ses igen. Mötte upp Mami & Papi på Tabazco för födelsedagsmiddag. Yummy in my tummy säger jag bara. Sjukt gott och massa trevligt, det roliga är att jag gick där ifrån med löfte om ny vindjacka, ny vinterjacka och nya vinterskor när det var Mamsis och Papsis födelsedagar vi firade ;). Tog bussen hem och kurade ihop mig i soffan eftersom illamåendet gjorde sig påmind igen, precis som under hela middagen :(. Underbara S och E hade styrt utgång och som jag ville hänga med, men är man inte tiptop känns det inte riktigt bra :(. Började kolla på Zlarremannens första match för Milan men sen började ju alla viasat-kanaler att hacka som bara den, typ som att titta på en bad streeam som man blir tokig på. Blev istället Legally Blonde innan John Blund kom och tog mig.

Trodde jag skulle avlida imorse när väckarklockan ringde, planen var uppe och redo för att börja plugga kl.08.00. Tji fick jag, fortfarande illamående och trött som få. Znoosade lit innan det blev soffan och kom igång med plugget strax efter 9 och nu sitter jag här :P. Disciplin absolut inte. Resten av dagen då? Plugga lite mer skulle jag tro iallafall, sen blir det tvättis och städa innan Mami & Papi kommer hit och tvättar mina fönster. Sen ska det hinnas med handling och fix inför imorgon då jag ska jobba innan det förhoppningsvis blir filmkväll :).


tilda

Tack så hemskt mkt, men nu kör vi på igen! Krams



PUBLICERAT: 2010-09-13, 11:19:59 | URL: http://tildafingal.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: