2010-09-27
 18:32:19

Lite vimelkantig sådär

Ännu en vecka har passerat och livet tog över som vanligt :P. Bara 16 veckor kvar till examen nu och ångesten kommer sakta men säkert krypande.

Förra veckan spenderades med plugg, efterlängtat besök hos ex svärmor med familj, jobb på banken, en släng av nordea bakterien, seriös jackshopping & en halvtaskig utgång. Varav allt kan göra en lite vimmelkantig ;). Spenderade tisdagseftermiddagen på ett ställe som jag saknat av hela mitt hjärta. Ibland så att det värker. Hemma hos ex svärmor med familj och katt. Underbart att bara sitta och snacka bort några timmar om allt och inget. Dricka cola, äta sockerkaka, gosa med underbara Maja och larva sig med syskonen. Det va med lätta steg jag gick därifrån. Jag kommer snart tillbaka.

Efter två dagars jobb som sjukvikarie på banken var det min tur att känna av bakterien i torsdags eftermiddag. Höll mig lugn och fin hela fredagen med plugg innan jag träffade pappa och åkte och köpte två jackor till mig. I like. Nu behöver jag förhoppningsvis inte frysa i höst och vinter. Bara ett par vinterskor som fattas nu. Mötte upp S och E på kvällen för lite Idol och film. Men filmen kom lite i skymundan när E hittat massa brända skivor från tiden på GoldenHill. Vi var 15 år och hade världen för våra fötter och gjorde en massa galna och roliga saker, och ibland väldigt farliga. Allt akompanjerat med grym musik som väcker underbara minnen. Fredag och lördag var ju stående :P. I lördags var jag fortfarande lite hängig men det vara bara att ta tag i plugget, inte tid att vara sjuk här inte. Pluggade och fick hela projektlednings PM:et färdigt och det förtjänar en klapp på axeln. Blev en sent syrd utgång med S och E. La i högsta växeln och fixade mig innan E kom och hämtade mig för att köpa mat och sedan förfesta. Blev en förfest med en massa nostalgimusik och snack. Jag och S tog vårt pick och pack och gick hem till henne och haffade sen en taxi. Blev en trip till BMB, men de var snabbt in och ut igen. Så jävla mycket folk och sån trängsel att det va sinnes. Att få in och ut jackan ur garderoben var värre än att vara på konsert. Det gick inte ens att ta sig till Schlagerbaren utan att få panik så vi drog. Klarade av BMB på 30 minuter, måste vara rekord ;). Gårdagen spenderades i ryggläge, inte allt för bakis utan bara segis. Blev kebab med S innan vi drog hem till E för godis, cola och film. Perfekt avslut på helgen :).

Veckan började med en tuff morgon, känndes som om jag inte fått någon djupsömn under natten utan bara glidit in och ut ur sömn så var så där lagom trött när det var dags att gå upp. Gjorde frukost och spanade igenom datorn innan jag började plugga. Men ögonen gick i kors något så fruktansvärt. Fick bli en nap på 50 minuter innan jag var fit for fight igen. Pluggade i fyra timmar innan det blev lite fix innan cykeltur till sjukhuset. Lyckades med bedriften att lämna plasma utan att svimma eller liknande som brukar vara standard. Ikväll blir det scones och té-mys till Idol och New York-fruar.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: